Asiakastutkimukset

Asiakaskokemus määrittää sen, miksi asiakas ostaa sitä, mitä ostaa, sieltä mistä ostaa

Yksi tärkeimmistä asioista on olla asiakkaalle tärkeissä asioissa erilainen, kuin kilpailija. 
Ei siis riitä, että on erilainen, jos erilaisuus ei ole relevanttia asiakkaasi kannalta. 

Asiakastutkimus on yksi yrityksen menestyksen kulmakivista. se auttaa ymmärtämään asiakkaiden todellisia tarpeita ja kipupisteitä syvällisemmin kuin pelkät myyntiluvut tai asiakaspalautteet. 

Huolellisesti toteutettu asiakastutkimus tuo esiin mahdollisuuksia tuotekehitykseen, palvelujen parantamiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Se säästää resursseja kohdentamalla toimenpiteet oikein ja pienentää uusien hankkeiden riskejä. Tämän tiedon avulla sopeudutaan markkinamuutoksiin, vahvistetaan asiakasuskollisuutta ja saavutetaan kilpailuetua, mikä edistää liiketoiminnan kasvua ja menestystä. 

Myös käytössä oleva laadunhallintajärjestelmä edellyttää säännöllistä asiakastyytyväisyyden mittaamista. 

Valmis malli asiakastutkimuksen toteuttamiseen.

Vakioidun asiakaskyselyn aihealueet

  • Asiakaskokemus: 
  • myynti, asiakaspalvelu, toimitus, tuotteet
  • Suosittelu (NPS) ja perustelut omasanaisina kommentteina 
  • Kuinka todennäköisesti jatkaa asiakkaana 
  • Avoimet kysymykset, joilla saadaan kehitysehdotusten lisäksi perusteita arvosanoille 
  • Mistä haluaisi lisätietoa, joka luo lisämyyntimahdollisuuksia 

Näin etenemme 

Vakioidussa kyselyssä on valmis kysymysrunko, johon on valittu parhaat ja toimivimmat kysymykset - kyselyyn voidaan tarvittaessa liittää asiakaan lisäkysymyksiä. Kysely toteutetaan sähköisenä kyselynä, jolloin vastaajat vastaavat joko tietokoneella tai kännykällään. Hintaan sisältyy kyselyn suoritaminen yhdellä kielellä (lisäkielet optiona), tiedonkeruu sähköpostikutsuilla, avoimen vastauslinkin kautta ja QR-koodilla. Myös puhelinhaastattelut ovat mahdollisia. 

  1. Saat nähtäväksesi vakioidun kysymyspatteriston. Mikäli et halua lisätä omia kysymyksiä,
    etenemme suoraan toteutukseen. 
  2.  Toimitat vastaajien sähköpostiosoitteet. Vaihtoehtoisesti saat linkin kyselyyn,
    jonka jaat itse vastaajille. 
  3.  Asiakkaat vastaavat kysymyslomakkeelle tietokoneella, tabletilla tai matkapuhelimella. 
  4.  Kyselyn päätyttyä saat raportin tuloksista. Raportissa tulokset esitetään selkeiden
    kaavioiden avulla, avoimet vastaukset listattuna. 
  5.  Raportti toimitetaan viikon sisällä siitä, kun vastaukset on saatu kerättyä. 



Soita 010 582 8290 tai lähetä sähköposti info@tutkimusvoima.fi
Copyright (c) Tutkimusvoima Oy 2018
All Rights Reserved. 

Tutkimusvoima Oy - Y-tunnus: 2907623-6 
 www.tutkimusvoima.fi - info@tutkimusvoima.fi
010 582 8290 - Espoo, Finland

TIETOSUOJASELOSTE
ENGLISH
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
Evästeiden tiedot
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
OK, ymmärrän